با لجبازی های کودکانه چگونه برخورد کنیم؟
 
دبستان حضرت رقیه
هدف: ارتباط بیشتر با دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی و همکاران محترم
 
 
دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 8:18 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

با لجبازی های کودکانه چگونه برخورد کنیم؟

فرزند من موقع پخش سریال های تلویزیونی مرتب جلوی تلویزیون می ایستد به هر شکلی هم براش توضیح می دهم، تذکر می دهم و ... هیچ اهمیتی نمی دهد، به هیچ عنوان به حرفهای من گوش نمی دهد. نمی دانم چه کار کنم؟

شاید شما هم شکایتی شبیه به این مورد داشته باشد؟ چرا بچه ها لجباز می شوند؟ و چه باید کرد؟ کودکان در سنین 3-2 سالگی به طور طبیعی لجباز می شوند. این نیاز به دلیل دفاع از امیال، کسب استقلال و ایجاد هویت آنهاست.

در این دوران:

* از دستورهای مکرر و امر و نهی کردن بپرهیزید.

* انتظار ایجاد نظم و ترتیب افراطی از آنها نداشته باشید.

* بدانید کودکان در سنین بالاتر هم لجباز می شوند و از اساسی ترین علل آن نیاز به توجه است.

این نیاز از طریق صحبت کردن، بازی، تشویق رفتارهای مثبت، ابراز علاقه و نوازش عاطفی برآورده می شود و اگر به کودک توجه کافی نشود، سعی می کند از طریق کارهای منفی و لجبازی توجه دیگران را به خود جلب کند. زیرا حتی اگر با او تندی شود، احساس می کند به او توجه شده است.

پس برای کاهش لجبازی کودکان

1- در مقابل لجبازی فرزندتان احساس عجز و ناتوانی نکنید. بدانید که این تنها مشکل شما و فرزندتان نیست.

2- از لحظات کوتاهی که کودک شما رفتار مثبت دارد استفاده کنید و توجه و تشکر و تشویق خود را به او نشان دهید.

3- حتی اگر یکبار از روی اکراه هم به حرف شما گوش کرد او را تشویق کنید.

4- در مقابل رفتارهای منفی و لجبازی او بی اعتنایی نشان دهید. گویی که نه او را می بینید و نه صحبت او را می شنوید (حتی اگر در مهمانی باشید) به این ترتیب به او یاد می دهید که به دنبال رفتار منفی هیچ توجهی دریافت نمی کند.

5- به او بگویید که دوستش دارید.

6- از نصیحت و سخنرانی کردن بپرهیزید.

7- برای کودکتان قوانین ساده، قابل انجام و واضح وضع کنید و در ازای رعایت قوانین او را تشویق کنید.

توجه به رفتارهای مثبت و بی توجهی به رفتارهای منفی و لجبازی بهترین راه مقابله با لجبازی کودکان است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم این وبلاگ توسط زینب حاجی عرب مربی ورزش دبستان حضرت رقیه (س) و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی جهت نمایش برنامه ها و توانایی های دانش آموزان مدرسه و جهت اطلاع رسانی از فعالیتهای انجام شده دبستان حضرت رقیه(س) دستگرد برخوار اصفهان و تبادل اطلاعات با مدارس سراسر کشور افتتاح گشته .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد. امید است که اطلاعات مفیدی ارائه شود.
ولادت حضرت زهرا مبارک
تبریک روز مادر نوروزتان مبارک تبریک سال نو خاطره نویسی- تلفیق درس تربیت بدنی با بنویسیم مدرسه مروج سلامت کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟! فرا رسیدن دهه فجر مبارک باد یک از دلایل معجزه بودن قرآن با استفاده از ریاضی : کلمات... دلم یک روز برفی و شاد در مدرسه پنج جمله تا ثیر گذار برای کودکان نقاشی سه بعدی روی زمین نامه ی ورزشی کلاس سوم- تقویت درس بنویسیم کتابخانه ی ورزشی - دانش آموزان کلاس دوم آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک جالب جالب جالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبستان حضرت رقیه(س) و آدرس hazrateroghayeborkhar.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان